Jumaat, 24 Oktober 2008

DUGAAN LAGI

Ya allah , lepas saja dari kemalangan tuhan beri kami satu lagi dugaan .. dia ditahan polis kali ini pakatan dalam kes mencuri , maka dengan sakit-sakit badan selepas kemalangan terpaksa pula meringkuk di neraka dunia ... tuhan saja lah yang tahu masa itu bagaimana hati dan perasaan kami sekeluarga .. 3 malam dalam tahanan dan akhirnya dengan RM1000 dia dapat dibebaskan . Syukur pada ''Allah yang maha Esa '' aku memohon pada tuhan agar dia diberi kesedaran dan syukurlah sampai sekarang walaupun sedikit dia sudah ada perubahan . kasih seorang ibu terlalu tinggi nilainya dan tak terbalas budinya .. namun tak semua orang sedar dan akur dengan ketentuan tuhan ..

MUSIBAH

kerana menderhaka dengan orang tua kerana menghina ibu bapa maka tuhan .. terus meguji kita memberi amaran .malam raya yang lalu tuhan maha kaya dia kemalangan , sebelah mukanya hancur dik jalanraya , bayangkan masa tu ibu dan ayah yang dicaci tiada di sisi .. Ya allah aku yang mendapat berita bagai hilang sebelah kaki , kaku tanpa kata-kata .. malam itu aku ta dapat lelapkan mata terbayang apa yang bakal berlaku .. mujurlah ada kakak yang masih meyangi terpaksa bersengkang mata di hospital hingga pagi .
Paginya aku terus bergegas kehospital alhamdulilah tuhan terlalu agung dan meyayanginya, keadaanya stabil cuma bekas -bekas berjahit masih lagi terasa , tangan dihulur tanda kemaafan ...aku akur.. dan aku redha dengan ketentuan tuhan , itulah kasih sayang seorang kakak dan adiknya...

TERATAK UNGUBIRU

Foto saya
Dibesarkan dalam keluarga yang sederhana dengan 5 orang adik beradik , kerana kurang dimanjakan aku bertekad mencari ruang hidup sendiri membina masa depan sendiri kini aku semakin success .. aku berazam sekurang -kurang novelku dapat dikeluarkan ..amin..
Terdapat ralat dalam alat ini

Remembrances Song


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones