Rabu, 17 Februari 2010

MAID YG TAK KENANG BUDI !!!

sampai hari ni aku masih lagi terasa panas .. panas pasal cerita semalam .. maid aku tetiba lari dari rumah ... nasib baik masa tu anak - anak cuti sekolah .. semua ada rumah ... masa husband aku kuar dari rumah dia bukan main lagi berlakon tgh megemas dan sapu sampah ... sial betul betul ... agaknya lepas ja husband aku kuar dari rumah dia pun cepat - cepat kuar dari rumah ... kurang jar betul masa tu anak - anak aku semua tgh tidur lagi ... dia tinggal umah dengan pintu tak berkunci keluar macam tu saja .. sila betul ....
yang aku ralat sangat tu bukan ya apa geram sebab kita jaga dia punyalah baik macam sedara sendiri tapi boleh buat kita macam tu .. aihhh sakit ati betul la .... malam sebelum tu ... anak aku yang bongsu tidur dengan dia dalam bilik .. masa aku masuk bilik tu aku nampak ada beg dia dah packing tapi bila aku tanya dia kata baju yang tak pakai ... dia nk simpan .. aku nitanpa rasa syak apa - apa masuk tdur... gerammmmmmm ... betul ... aku ...
itulah orang ramai dah cakap kalau indon ni memang tak boleh bagi muka ... kalau kita percaya pun susah jugak kalau kita banyak songeh pun susah jugak .. serba tak kena .. takkkan bila kita kuar rumah nk rantai kaki dia kat tiang rumah kot biar dia buat kerja sambil kaki berantai ...
intai - intai barulah aku tahu dari maid kawan aku rupanya masa petang- petang dia bawak anak aku kat playground dia sembang gan satu minah ni .. kononnya minah ni nak pakai maid ....offer gaji 650 ( aku bagi rm550) lebih seratus ja pun
dan aku rasa mmg dia lari g umah majikan baru lakot .. sial betul ... masa ptg aku balik dari kerja aku tanya budak- bidak kedai runcit tu dia kata maid aku tu ada turun g kedai tengahri .. turun beli kentang .....sahhhh!!!!!!! mmg dia lari dekat-dekat umah aku jugak ... its ok aku dah buat report dan bagitahu security .. biar kena tangkap .. kali ni kalau aku tangkap aku nk humban ja kat balai polis .. biar padam muka ...

kalau dia kat umah aku jugak mmg tak selamat la dia dapat ja mmg aku humban kat balai polis ....

* buntu anak - anak dah jadi lintang pukang balik ....

Tiada ulasan:

TERATAK UNGUBIRU

Foto saya
Dibesarkan dalam keluarga yang sederhana dengan 5 orang adik beradik , kerana kurang dimanjakan aku bertekad mencari ruang hidup sendiri membina masa depan sendiri kini aku semakin success .. aku berazam sekurang -kurang novelku dapat dikeluarkan ..amin..

Remembrances Song


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones