Selasa, 25 Ogos 2009

MARIA MARISA - PART 1

Marisa tercunggap - cunggap berlari kearah Fendy , matanya yang berair telah mengejutkan Fendy dan kali ini Marissa terus memeluk erat Fendy , dia perlukan orang untuk bergantung dan hanya Fendy sajalah yang mampu untuk semua itu '' kenapa ni Ica kenapa dengan awak ica ?''Ica menyapu air matanya dan terus merenung Fendy '' saya .. saya lari dari rumah '' ''Ayah awak buat hal lagi ?'' kali ini Marissa terdiam lalu megelengkan kepalanya ''saya nk ikut awak ke KL saya .. janji..janji.. nanti saya cari kerja kat sana kita sama- sama simpan duit kat sana nanti ''.


Fendy terlalu sayang kan Marisa dan kali ini dia biarkan saja Marissa megikutnya , dia tahu kalau apa - apa terjadi disana nanti dialah yang akan dipersalahkan . Dengan gaji di kota Kuala Lumpur ini dia menyewa apartment di Subang ,terpaksa la dia memcari tempat tinggal yang lebih privasi semua kerja dia dan Marisa. Marisa pula berkerja di Kedai kasut 10minit dari rumah mereka .entah sampai bila mereka harus hidup begini, hidup tanpa restu orang tua .malam itu hujan renyai - renyai ,sampai sahaja Marisa dirumah dia terus ke dapur mencari sesuatu untuk dikunyah.perutnya terasa lapar mungkin kerana seharian dikedai dia langsung tak makan sibuk dengan Jualan Mega di kedainya . Tiba- tiba otaknya teringatkan jejaka itu Marisa tersenyum sendiri sambil jari - jarinya menyelak majalah yang dibacanya dan pada ketika itu marisa seperti bangga dan seperti terasa ego sendiri , Marisa tersenyum lagi ...

''Hi awak ni cantiklah ..boleh saya jadi kawan awak ?''sambil tersenyum Jeff menghulurkan tangan dan begitu pasti yang dia masih terlalu laku untuk gadis - gadis di kota KL ini .''Saya Ica ..mm Marisa maaflah saya telah berkerja sekarang awak nk beli apa - apa ker ?''''mm kalau saya nk beli awak boleh ehemm... maksud saya nk berkenalan dengan awak .. saya tertarik tgk awak yang cun ni ''Marisa tersenyum bangga sambil tangan bermain dengan hujung rambutnya .

malam itu Marisa tak dapat melelapkan matanya rasa bersalah menghantui dirinya , dah berapa kali dia gan Jeff melakukan itu dan kini hatinya telah berubah pada jejaka itu , macamna dengan Fendy ? itulah bermain dibenaknya .Bermula dengan makan malam yang romantik dan berakhir dengan dosa yang terlalu besar untuk dimaafkan .namun Marisa bahagia begitu membiarkan dirinya diratah oleh lelaki itu .. dan setiap masa dan saat dia ingin bersama lelaki itu .

'' lama kita tak berborak kan ''? Marisa megangguk - gangguk kan kepala sambil tersenyum cuka ''awak ni macam dah kan bukan ica yang saya kenal dulu'' . ''Atau ada apa - apa yang merisaukan awak ?''.Fendy mula resah setiap soalannya tak terjawab dan dari wajah Marisa dia tahu yang memang ada sesuatu yang pelik tentang Marisa ..kini dah lebih dua tahun mereka serumah namun perubahan ketara Marisa menghantui dirinya...

Tiada ulasan:

TERATAK UNGUBIRU

Foto saya
Dibesarkan dalam keluarga yang sederhana dengan 5 orang adik beradik , kerana kurang dimanjakan aku bertekad mencari ruang hidup sendiri membina masa depan sendiri kini aku semakin success .. aku berazam sekurang -kurang novelku dapat dikeluarkan ..amin..

Remembrances Song


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones