Isnin, 7 September 2009

KUSUT

Arrrrgggggggggggghhhhhhhhhhhhh................... Kusut
hari ini aku betul - betul kusut ,
kusut dengan pelbagai masalah pelbagai tanda tanya .
hidup - hidup.. inilah hidup ..
Perlukah ini berlarutan
mulut-mulut
perlukan ini diteruskan
aku tak pasti apa yang harus dilakukan

Kusut .....
Kusut lagi hari ini terlalu mencabar otakku
otakku dah beku dah jadi macam batu
itulah agaknya dugaan dunia


kalau dulu kanak - kanak tentu bagus
kalau dulu kanak-kanak tentu puas
tanpa kekusutan dunia angan- angan
itu tentu bagus ..

kalau merajuk siapa yang pujuk
kalau menangis siapa yang tahu
kalau menjerit belum tentu puas
Kalau begini sampai bila harus bertahan ?

Kusut dan serabut
nak telan penyapu ?
ya allah , tak perlu difikirkan
namun adakah jalan penyelesaian?

.............................ungubiru

2 ulasan:

anak lelaki puan sri maya berkata...

sabar kak, jgn kusut2...saya pun slalu kusut..doa byk2..nanti ilang kusut, hidup kan mcm roda..arini kusut, esok happy..live life to the fullest!

Tanpa Nama berkata...

hidup ni umpama rasa tawar
asam garam manis gula umpama perasa
kalau hidup ni takde rencah macam tu..bukan hidup namanya..
cuma kite kena tahu macam mana nak
bubuh kesesuaian rasa itu..
tabahlah dalam segala ape jua rencah hidup itu...

TERATAK UNGUBIRU

Foto saya
Dibesarkan dalam keluarga yang sederhana dengan 5 orang adik beradik , kerana kurang dimanjakan aku bertekad mencari ruang hidup sendiri membina masa depan sendiri kini aku semakin success .. aku berazam sekurang -kurang novelku dapat dikeluarkan ..amin..
Terdapat ralat dalam alat ini

Remembrances Song


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones